måndag 31 december 2012

HEJDÅ TVÅTUSENTOLV

Januari. Året startade något skakigt. Inte lika storartat som jag hoppades. På en dammig klubb. Januari jobbade jag som vikarie på DD nöje, som var himla stressigt. Men som också var det roligaste jag jobbat med. Jag påbörjade min sista termin på gymnasiet.
Februari. Jag fick äntligen se Den Svenska Björnstammen live, jag och alla fulla 15 åringar. Mot slutet av månaden drog vi iväg på studentkryssning med klassen som var en  helt galen båtresa.
Mars/April/Maj. Våren flög förbi. Det blev varmt, vi kunde hänga ute i solen mellan lektionerna och skolan tog upp det mesta av min tid. Stressande för att bli klart med allt innan studenten. Det jävla projektarbetet...  En kille kom fram till mig och frågade om jag ville fika och nu är hela jag hans. Vi grillade och åkte iväg till Sicilien där det blåste men glassen var det godaste jag smakat.
Juni. Herregud, juni. Vilken månad. Hemsk och underbar. Alanya fångade in oss i sina armar och vi kom hem solbrända och lite lyckligare. Studentveckan löste av den och det regnade hela veckan. Jag tog studenten, vilket var den bästa dagen i mitt liv. Sen vart juni mörkt. Hemskt och kallt. Inte ens tusen kramar kunde rädda juni. På Peace & Love fick spelade Kent i spöregnet och till takten av mitt hjärta. Mumford & Sons var det bästa.
Juli/Augusti. Sommaren blev inte så bra som jag hade velat. De sista sommarmånaderna kändes som de rann ut i sanden. Jag tog tag i mitt hår och färgade ombre. Sebbe och jag åkte på en minisemester och jag firade 19 år.
September. Jag skulle till tandläkaren och dra ut en visdomstand när jag fick ett telefonsamtal och jag gick helt plötsligt på Mittuniversitetes journalistprogram. Jag grät tills jag inte längre visste hur man var glad. Jag grät tills jag trodde jag skulle dö av uttorkning. Jag flyttade in i Sundsvall som välkomnade min med öppnade armar. Nollningen satte igång, bästa Evelina från Västerås tog mig under sina vingar och skolan började direkt. Sebbe kom och räddade mig i slutet av månaden. Allt kändes inte lika hemskt.
Oktober/November. Jag fick ångest och med ett:"får jag plugga med er?" träffade jag de bästa brudarna i hela Sundsvall. Vi hade en massa skoj och ångest tillsammans. Jag fick hemlängtan så det krampade och for hem och kramade på katten och killen. Halloween firades med grön bål och dött kött. Gina och Saga invaderade Sundsvall och vi fick äntligen skratta tillsammans igen.
December. Ett evigt pluggande till medierätts tentan, vi gjorde det bästa av situationen med kakaor. När den äntligen var klar avslutades allt med redaktionsövningen som var den stressigaste/bästa veckan. Så sjukt stolt över resultatet. Jag flyttade äntligen till min lilla etta i Sundsvalls vinters värsta snöstorm. Vi sa hejdå till alla bildjourare/jourare på JFS julsittning som blev succé. Gina kom upp och tittade på Disneyfilm med mig innan jag äntligen fick åka hem. Vi gick på julbord och jag fick gå på min första hockeymatch. Sebbe gav mig världens bästa julklapp och tusen kyssar.

Inga kommentarer: