lördag 15 september 2012

JAHA NU DÅ

Min första helg här i Sundvall invigde jag med Ben & Jerry, som väntat hela veckan  frysen utan att jag har hunnit smaka på den för har haft så fullt upp. Nu har jag städat och pluggat lite, men det är soligt och fint ute så ska ta en promenad ner till centrum och handla.
Ville bara berätta om en kul/hemsk uppgift vi hade i skolan igår. De körde ut oss till Birsta, som är ett handelsområde, och sa: Hitta en nyhet och skriv ihop det. Ni har 3h på er. Inte det lättaste att hitta en bra nyhet i ett köpcentrum. Jag gick hela tiden runt och hoppades att det skulle bli ett rån eller någon skulle krocka (hemska tankar för att få bra betyg..). Slutade med att jag skrev en artikel om de tre sportaffärerna och två kommande och kundkonkurrensen. Fick inga bra interjuer, fick bara prata med praktikanter som sa: "jaaaa vet inte" för att cheferna hade gått hem.
Så det kanske inte var det bästa jag skrivit... Men det var en kul uppgift och hoppas att jag gör bättre ifrån mig på nästa. Nu har vi en till uppgift och en kommande tenta som jag ska var nervös för.

Inga kommentarer: