söndag 17 maj 2009

VINST FÖR NORGE

Tittade på Eurovision song contest igår. Egentligen så satt jag och zappade mellan det och Edward Scissorhand på tv 4 plus. Men så kom pappa in och ville att jag skulle slå på ettan. Inte visste jag att han var så intresserad av Schlager...
Men Det var i alla fall norsk vinst, eller ska jag säga utklassning. Alexander Rydbak såg glad ut och sjöng låten "fariytale" medans han med jämna mellanrum spelade på sin lilla fiol. Han var grymt duktig. Han vann stort med, jag tror det var, 387 poäng. Och två kom Island som fick 156 eller nått sånt. Snacka om utklassning. Han var grymt söt i alla fall.
För Svergie gick det inte lika bra, delad 21 plats med Tyskland som hade skickat en Bon juan i glittriga silverbyxor. Fast jag hade inte trott att det skulle gå bra heller...
Grattis till Norge i alla fall!:D

1 kommentar:

Giina sa...

eller hur, vem gillar opera? :S visst var han söt :D jättesöt var han! men jag tycker inte att det skulle vara sån där sstor utklassning. visst var har bra men jävlar :P haha. (Y)