fredag 21 januari 2011

BLIR ALLDELES SVETTIG NÄR JAG BARA TÄNKER PÅ DET

Idag på media konferensen så kom en media elev som gick ut förra året och pratade om högskola. Hon gick en utbildning om rörslig bild på Högskolan Dalarna här i Borlänge. Jag har alltid bestämt mig för att jag SKA gå på högskola, men det har alltid varit lite luddigt vilken yrke jag vill satsa på. Hur i helvete ska man kunna veta vad man vill arbeta med hela livet?
Men när hon pratade så fick det mig att fundera på det och inse att det snart är dax. Man är fan snart vuxen. Jag vet att jag vill göra något där man får vara kreativ och tjäna pengar och jag gillar att skriva. Men jag har aldrig vart den som säger: det här ska jag bli! Blir alldeles nervös bara jag tänker på sånt här. Sen ska vi snart välja kurser till trean, måste prata med syon. Ush fy blä.
Lite såhär känns min framtid just nu

1 kommentar:

Giina sa...

uch jag får gåshud :S och inte på ett bra sätt!