söndag 15 mars 2009

Fruktstart

Idag så tog jag det bara lugnt. Hela dagen var riktigt mysig. Först när jag vaknade så sken solen, som det inte har gjort på länge. Sen gjorde jag hallon/blåbärs smoothie, så hilma gott. Det är bara på helgerna man hinner med sånt här. På vardagarna så hinner jag knappt klä på mig innan jag måste springa iväg till bussen. En posetiv grej är ju att det faktist är ljusare på morgonen nu, man sser faktist vart man går när man springer ut till bussen.
Igår var det ju Melodifestival fiaskot. Har faktist bara kollat på ett halvt program i år. Jag brukar kolla eftersom det har varit lite av en tradition i min familj. Men i år så orkade jag inte. Det är inte samma sak längre som för fem år sedan. Nu verkar det som om dom andra länderna försöker tävla om vem som kan skämma ut sig mest och medans Sverige tar melodifestivalen på största allvar. Och allvarligt... så tror jag inte att opera kommer vara så populärt. Men vad vet jag? Hon kanske vinner allting. Det får man ju se sen.
Ni kan få receptet på min underbara smoothie. Ja.. eller det får ni ju avgöra själva. :)


2 1/2 dl vaniljyoghurt eller filmmjölk
1/ 2 banan
1 dl frysta hallon och blåbär
1 tsk fruktsocker
Om man vill ha en drickbar smoothie så kan man ha i 1 dl mjölk
Toppa med solroskärnor och valnötter
Bon Appétit

1 kommentar:

Giina sa...

mmhh :) det det där såg ju riktigt smarrigt ut! Får nog göra en sån till frukost i morgon. :D