fredag 3 december 2010

LOVE THE WAY YOU LIE

Jag slår bort hans hand och springer mot badrummet. Hinner precis fram i tid och låser dörren. Han rycker hårt i dörren och ber mig att öppna den. Jag sjunker ner på golvet och lutar mig mot dörren med ansiktet i knäna och händerna djupt nergrävda i håret. Han ber om ursäkt gång på gång. Det är inga ursäkter jag inte har hört förut. Tomma ord som ekar i mitt huvud och sliter i mitt bröst. Jag håller andan.
Sen blir han arg, svär och rycker i dörren. Hotar med att sparka in dörren om jag inte öppnar. Han skulle nog kunna göra det om han ville, men jag vet att han inte kommer göra det. Efter ett tag blir det tyst och jag hör hur han smäller igen dörren. Hur bilen utanför startar och han är borta. Jag släpper ut luften och sen kan jag inte andas. Hulkar. Tårarna gör mig blind. Jag lägger mig ner på golvet och rullar ihop mig till en boll för att kunna hålla ihop mig själv.
Jag älskar honom så mycket att jag inte kan andas.

Inga kommentarer: