tisdag 7 december 2010

TVÅ SMÅ MISSAR

Kom nyss hem från katthemmet.  Vi skulle titta på två små kattungar som bodde på jourhem. Vi åkte hem till hon som hade dem och fick hälsa på kissarna. De var ganska blyga men nyfikna, men hon sa att de inte var lika blyga när de hade vant sig vid en.
Det var alltså en kille och en tjej men de var syskon och bästa kompisar. Så hon var jätteglad att vi ville ha båda så de slapp skiljas. Nu ska vi bara skicka in en intresseanmälan och det är ungefär 95 procents chans att vi får dem! Då skulle de komma hem till oss på jullovet, vilket är om två veckor. Måste jag vänta så länge! haha Namnet har vi inte bestämt än. De hade namn innan, Kim och Mika, men man får döpa om dem. Jag gillade namnet Mika som visade sig vara tjejen, men är öppen för förslag. Jag är så glad! Snart har jag två tussbollar som springer runt här hemma!

1 kommentar:

elin sa...

åh vad kul!! fast det är rätt jobbigt i början med två små :):) Åh nu har mina blivit tjocka stora :(:(