tisdag 17 augusti 2010

SUMMER OF 2010

Elin skrev en om sin sommar och då ville jag också göra det!
Jag kan nog säga att denna sommar var den bästa in my life so far. Blir svårt att toppa det nästa sommar.
Jag tjuvstarta min sommar redan på påsklovet. Jag och mamma åkte till Cypern i en underbart härlig och hemsk vecka. Men själva sommarlovet startade med en rengig och kall skolavslutning. Halva klassen dök inte ens upp och ingen ville ta en gruppbild. Spenderade kvällen med mina vänner och det var en riktigt lyckad kväll. De tre första veckorna var det konfirmationen som gällde. Först var jag bara sur för jag ville hamna i fotbollsgruppen, men det slutade med att jag älskade min grupp och det var tråkigt när konfirmationen var slut. Midsommarafton åkte jag med familjen till Norge på släktträff och min fotboll bestämde sig för att ta en simtur och försvann iväg. En både bra och dålig helg alltså. Sen hade Peace & Love veckan äntligen bestämt sig för att börja. Det var soligt, varmt och underbart. En grym vecka! OCH jag fick se Hoffmaestro och Johnossi live, så bara det gjorde mig nöjd. Kände verkligen att man levde denna vecka. Man behövde inte sova eller äta som man skulle för man var alltid pigg och glad. Saknar det verkligen! Efter P&L var man lite deppig. Hela stan var tom på folk och inte ens skräpet låg kvar. Men det blev lugnt i en vecka och dagarna bestod av bad och slappande och kvällarna var grillkvällar och fester. I mitten av Juli tog jag och Gina våra väskor och åkte ner en vecka till Ginas fasters sommarstuga på Blidö, Stockholms skärgård. Fantastiskt väder hela veckan och det var så obeskrivligt härligt där nere. Sista dagen tog vi båten in till Stockholm City och spenderade hela dagen i stan och brände pengar. Vi missade tåget och det var en upplevelse i sig. Veckan efter vi kom hem fyllde jag sjutton, fast jag redan kände mig som sjutton. En vecka bestämde jag och några kompisar oss för att vi ville campa i tre dagar. Men det regna så mycket så det slutade med att vi bodde i Anna och Mias sommarstuga i tre dagar, åt och tittade på film. I början av augusti vinkade vi av Edda som ska bo i USA i tio månader. De sista veckorna har jag bara tagit det lungt, umgåtts och njutit av den lilla solen vi hade.
Kort sagt så har det varit en underbar sommar! tack tack tack.
Sommarens låt:

1 kommentar:

elin sa...

åh, jag vill med till stockholm och bo där i sol!