torsdag 6 september 2012

BESLUT

Okej, nuläget. Det har varit ett väldigt jobbigt och tungt beslut. Många har haft flera veckor på sig att smälta det här, men jag har inte ens haft en vecka och det känns lite som jag kastar mig ut i det okända.
Men jag tänker samtidigt att jag måste prova. Jag har fått den här chansen bland många och det vore synd att inte ta den. Då kommer jag bara gå runt hela mitt liv och undra vad som kunde ha hänt.
Så på lördag åker vi upp till Sundsvall för känna in stan och för tillfället kommer jag bo hemma hos en av pappas bekanta i hennes källare, tills jag hittat en egen lägenhet. Det har vart väldigt svårt att hitta en bra lägenhet nu i sista minuten så jag tycker att detta är en väldigt bra tillfällig lösning. Dessutom ger det mig chansen att känna om den där stan och det  här programmet verkligen är något för mig innan jag verkligen flyttar upp dit. Och sen på måndag ska jag börja skolan en vecka efter alla andra.
Det kommer bli väldigt jobbigt att vara så långt ifrån Sebbe och alla mina vänner och allt känns läskigt och nytt och skrämmande. Men samtidigt, kan det bli något väldigt bra.

1 kommentar:

Maria Nylén sa...

Grattis! Jag är jätteglad för din skull och att du fått den här chansen. Men vi kommer att sakna dig något otroligt! <3