måndag 3 september 2012

FRAMTIDEN

Sitter nerbäddad i sängen  med tusen saker snurrandes runt i huvudet. Och det är inte bara huvud/tandvärken efter att ha opererat ut min visdomstand (även om den är i extrem majoritet just nu, satans värdelösa värktabletter). Fick ett telefonsamtal idag om att jag har kommit in på journalistutbildningen i Sundsvall, som började idag. Och vad jag har förstått har de andra redan börjat med nollningen nu i måndags, så kommer känna mig som inknuffad i en ny klass. Stod på reservlistan och antar att jag kom in för att det var folk som inte dök upp på uppropet. Har så mycket frågor och allt känns läskigt och nytt. Men har en pirrande känsla någonstans längst bak i huvudet (bakom huvudvärken antagligen) som säger: Det är det här du vill! Det är bara köra!
Detta är ett väldigt stort beslut för mig. För det är ju faktiskt tre år av mitt liv framöver i en helt ny stad- utan varken jobb, lägenhet eller vänner. Det värsta är att jag har bara till imorgon på mig att bestämma mig.
Har en känsla av att jag inte kommer sova en minut inatt med allt det här i skallen och en tandvärk som är ute efter blod. Aj aj

Inga kommentarer: