söndag 9 september 2012

FÖRSTA DAGEN I SUNDSVALL

Eller är egentligen andra dagen idag, vi kom upp igår. Mamma och pappa följde med upp för att hjälpa mig komma igång och inte lämna mig strandad som de sa. Igår gick vi till skolan, som såg jättefin från utsidan. Den är tydligen helt nybyggd och är inte en enda stor byggnad utan en massa småhus, så det blir som en gullig liten skolby. Sen gick vi runt i centrum, som kallas för stenstaden eftersom allt är byggt i sten. Den verkade också mysig även om det var väldigt folktomt för att vara en lördag.
Idag var vi till IKEA för att köpa köksredskap, poslin osv. Sen var vi till huset där jag ska bo i källaren för tillfället. Familjen är jättetrevliga och rummet är mysigt efter att jag har fått ställa in mina saker och tänt en massa ljus. Men känns fortfarande som jag bara är på semester. Att jag snart ska få åka hem igen. Var en jättekonstig känsla när mamma och pappa åkte hem för några timmar sen, utan mig.
Imorgon börjar min första skoldag;  jag känner igen, hittar inte och har ingen koll. Är mer än nervös...

Skolan

Några bilder från centrum

2 kommentarer:

sebastian sa...

skolan ser ju superfin ut!

Gina sa...

Gud vad fint det verkar! Stan verkar ju jättemysig :) lycka till det kommer gå bra! :D